Corendon heeft vandaag besloten om alle vakanties met vertrek tot 1 juni 2020 te annuleren. Geld terug is geen optie. Deze beslissing is het resultaat van het huidige reisadvies van zowel de Belgische als de Nederlandse overheid, waarbij onnodige reizen naar het buitenland op dit moment niet worden aanbevolen. Daarnaast zijn in bijna alle vakantiebestemmingen vergaande maatregelen genomen om de verdere verspreiding van het coronavirus (COVID-19) te beperken. Hierdoor kunnen vakantiegangers er niet meer naartoe, ook omdat luchthavens, hotels en restaurants gesloten zijn.

De verwachting is dat deze situatie nog enige tijd zal voortduren. Daarom wil Corendon duidelijkheid scheppen voor haar klanten. Daarnaast wil Corendon voorkomen dat klanten een restbetaling moeten doen voor een vakantie die naar alle waarschijnlijkheid niet door kan gaan. De betrokken klanten worden vandaag per e-mail op de hoogte gesteld van deze beslissing. Het gaat om ongeveer 80.000 vakanties, naast de meer dan 40.000 vakanties die eerder werden geannuleerd.

Achtergrond van het besluit
Steven van der Heijden, CEO Corendon: “We hebben deze beslissing met pijn in ons hart moeten nemen. Deze wereldwijde crisis zal naar verwachting nog enige tijd aanhouden en we hebben duidelijkheid willen scheppen voor onze klanten. Daarnaast willen we voorkomen dat klanten een restbedrag moeten betalen voor een vakantie die naar alle waarschijnlijkheid niet door kan gaan. We kunnen ons voorstellen dat ze dat geld liever zelf hebben. Natuurlijk kunnen ze vanaf dit moment ook een nieuwe vakantie bij Corendon boeken met vertrek later dit jaar en (deels) met de waarde van hun voucher betalen. Om de keuze voor de vakantieganger te vergroten heeft Corendon al vroeg een deel van het winterzonaanbod 2020/2021 beschikbaar gesteld op haar website”.

Corendon corona voucher
Corendon informeert haar klanten vandaag per e-mail over de beslissing en de volgende stappen. Vakanties en vluchten worden geannuleerd, maar klanten hebben hun geld niet verloren. Zij bewaren het reeds betaalde bedrag als tegoed – via een Corendon corona voucher – voor een volgende vakantie. Corendon realiseert zich dat onder normale omstandigheden, in geval van annulering door de touroperator, de gehele reissom moet worden terugbetaald. De huidige situatie is echter zo uitzonderlijk dat Corendon van mening is dat het gerechtvaardigd is om hiervan af te wijken.

Nieuwe vakantie
Klanten hoeven niet meteen te beslissen welke nieuwe vakantie ze moeten kiezen; ze kunnen hier de tijd voor nemen. Ze kunnen dan zelf hun nieuwe vakantie of vlucht boeken via de Corendon website of via hun reisbureau, waarbij ze kiezen uit het hele aanbod; het hoeft niet hetzelfde hotel of dezelfde bestemming te zijn. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger blijkt te zijn, brengt Corendon de extra kosten in rekening. Wanneer de nieuwe reis goedkoper is, betaalt Corendon het verschil terug.

Categorieën: Nieuws

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *